Pakendi roll turunduses

Etiketter

Äkki olete isegi tähendanud, et mõni toode läheb korvi just värvi, pildi või teksti põhjal. Mõtle vaid kui riiulil on mitu sarnast toodet, siis mille põhjal sina otsustad oma ostu ? Või oled kingitust saades rõõmustanud muuhulgas ka selle kauni pakendi üle?

Pakendil on toodete elus täita mitu rolli.

Üks neist on funktsionaalne (kaitsta sisu, aidata toodet kasutada või doseerida, võimaldada paremat transporti või ladustamist, teha see hügieeniliseks jne).

Kuid mida pakend veel teeb?

  • Teeb tarbijale toote paremini nähtavaks ning pilkupüüdvamaks.
  • Jääb teistest paremini silma.
  • Aitab promoda toodet
  • Jagab tooteinfot.
  • Annab edasi brändi väärtusi

Pakend Annab väärtust juude, kui head pakendit saab millekski veel kasutada.Kõik oleneb tootest ja mis otstarbeks seda kasutatakse. Erinevatele pakenditele esitatakse erinevad nõudmised. Enamasti moodustab mõne suure seadme pakend tühise osa toote hinnast. Kosmeetikatoodete puhul võib pakend ulatuda kuni 45%-ni toote hinnast.

Kas pakenditele on tõesti nii suur mõju ?

Vaatame ühte näidet.Psühholoog leidis eelmisl sajandil, et inimesed kannavad alateadlikult toote pakendi suhtes tekkinud tunde üle tootele endale. Piltlikult öeldes ei suuda inimesed tootel ja pakendil vahet teha, sest tootes on nende jaoks ühendatud nii toode ise kui ka pakend.

Kindlasti mitte pole pakend vaid toote ümbris.

Pakendi kujundamisel võetakse arvesse palju erinevaid elemente. Olulised on selle materjal, suurus, kuju, avamisviis, värvid, fondid, fotod, tekstid, logod. Mäletad, kui vihased olid ostjad aastaid tagasi, kui Kalevi kommide ümbrispaber muutus ja seda oli võimatu avada. Olen kunagi näinud, et kallihinnaline ehe volditakse vooliumisse. Kujutad ette laste mänguklotside karpi, mis on vaid must-valge ja teravate servadega? Sa näed pakendit ja alateadlikult kannad oma ootused tootele üle. Paraku inimesed ei usu mida nad näevad, vaid nad näevad seda mida usuvad.

Hea disainiga pakendi tegemine võtab kindlasti aega ja ressurssi. Aega tuleks varuda pakendite testimisele, sest see mis tundus peas huvitav ja lahe ei pruugi absoluutselt tarbijale sobida. Lisaks pakend on pika elueaga. Ära alahinda pakendit. Perfektne oleks need kaks korraga tööle panna, et kui valmis toode siis oleks tootele ka pakend valmis.

Pakenditele on määratud keskkonna normid ja nõudmised, pakendit valmistades tuleks arvestada ka nendega. Kõik me peame asju tehes mõtlema asju ökoloogilisest punktist. Suur eelis on bioloogiliselt lagunevatel ja taaskasutavatel pakenditel. Kauba müüja peab suutma vastu võtta toodete müügipakendeid. Kindlasti on oluline pakendi ohutus – et sellest ei erituks toksiine, et ta oleks turvaline ka laste jaoks jne.

Kuidas peaks toote pakend mõjuba sinu tarbijale.

Kas Sa pühendasid pakendile sama palju tähelepanu kui tootele? Mis siis kui pakendi järgi, on võimalik öelda mis tootega on tegemist, palju siis panustaksid pakendi loomisesse ? Kas poleks mitte halb uudis teada saada, et sinu toode ei saavuta edu kuna sellel puudub tarbija jaoks vastuvõetav pakend.